Ne paslaptis, kad interjero dizaino tendencijos ir skoniai keičiasi taip pat greitai, kaip ir drabužių madoje. Kas metus, ar netgi, kas sezoną, stebime dramatiškas ir ryškias populiariausių spalvų, baldų stilių ir interjero must-haves permainas. Ryškias ir tvarkingas spalvas staiga nukonkuruoja gaivūs pasteliniai atspalviai. Grafiškus Maroko raštus keičia tapybiški, Japonijos įkvėpti motyvai.
Dizaineris, pakeitęs Japoniją
Vieni vadina jį menininku, kiti mato jį kaip stiliaus aiškiaregį, tačiau daugiau nei kas nors kitas, Issey Miyake yra dizainerių dizaineris. Jau daugiau nei keturis dešimtmečius jis kuria tekstilę, drabužius ir aksesuarus žmonėms, kurie domisi šiuolaikine vizualine kultūra, tačiau "mados" sąvoką laiko bent šiek tiek absurdiška.
Issey Miyake yra tarptautiniu mastu žinomas drabužių dizaineris. Jo kūrybos procesas paremtas koncepcija "vientisas rūbas". Kūrybos proceso metu yra tyrinėjami fundamentalūs ryšiai tarp kūno, jį dengiančios aprangos, erdvės ir vietos, kuri sukuriama tarp šių elementų, atsisakant "rytų" ar "vakarų" etikečių priskyrimo.
Issey Miyake prekinį ženklą sukūrė dar 1970 metais, kai buvo įkurta Miyake dizaino studija. Šis ženklas pirmenybę teikia novatoriškam mąstymui, kuris remiasi nuolatine mokslinių tyrimų ir technologijų plėtra – mąstymu, kuris atsižvelgia į tradicijas ir naujausias technologijas, siekiant patenkinti žmonių poreikius. Čia sutelkiamas dėmesys į kūrybinių idėjų svarbą ir naujų technologijų plėtrą, pagrįstą tradiciniais drabužių kūrimo metodais.
Miyake Design Studio darbuotojai , kurdami inovatyvius produktus, nuolat ieško būdų, kaip Studijos kūriniams suteikti jaudulio ir gyvenimo džiaugsmo, kurie sustiprina kasdienį žmonių gyvenimą.
Projektas Issey Miyake X Iittala
Mes esame nuolat skatinami daryti daugiau, gyventi greičiau, ieškoti kažko daugiau. Visuomenėje, kuri praleidžia beprotiškai daug laiko pasinėrusi į virtualų pasaulį, priešingos mados tendencijos atsiradimas buvo tiesiog neišvengiamas. Dėkingumas ir pagarba gamtai, susitelkimas ties amžinybe, progresas, dizaino paprastumas, meistriškumas, spalvų ir medžiagų kokybės vystymas, ilgaamžiškumas ir nesenstantis dizainas. Visos šios kryptys ir tendencijos įkvėpė susiburti prie "Iittala X Issey Miyake" kolekcijos kūrimo. Mažiau šurmulio – daugiau vertybių. Kolekcija sukurta padėti žmonėms pajausti buvimo čia ir dabar harmoniją. Sustabdyti akimirką – tokią žinutę siunčia ši kolekcija.
Tai, kad mados namai pristato namų apyvokos reikmenų kolekciją nėra tokia jau radikali idėja. Tačiau, kas paskatino Issey Miyake suvienyti jėgas su Iittala? Įdomu tai, kad abu šie kūrybiniai subjektai, iš priešingų pasaulio pusių yra savarankiški, turintys reputaciją bei ilgalaikes vizijas. Iittala garsėja savo nesenstančio dizaino ikonomis – stiklo dirbiniais ir indais. Issey Miyake yra pasaulinis prekės ženklas, kurio pagrindas – naujovės drabužių konstravime ir tekstilės gamyboje, nepatenkančios į serijinės mados industriją. Ką jie gali padaryti kartu?
Atsakymas – 30 elegantiškų objektų – stiklo, keramikos ir tekstilės kolekcija. Tai žvakidės, aukštos stiklo vazos, geometrinių formų lėkštelės, origami stiliaus padėkliukai ir servetėlės, skirtos išlaikyti savo formą (net po to, kai yra nuplaunami), staltiesėlės ir puikiausi kilimėliai. Spalvų paletė įkvėpta "pavasario pabudimo ir gėlių žydėjimo", sukurią švelnią, gaivią nuotaiką kiekvienai dienai. Taktiškas sužaidimas tekstūromis ir formomis, kviečiančia paliesti ir pajausti kiekvieną kūrinį.
"Kolekcijos spalvos ir formos – tai gamtos atspindžiai ", sakė Jeremijas Tesolin, Iittala kūrybos direktorius. Turtinga žalia primena Skandinavijos miškus, o šviesiai rožinės ir pilkos spalvos užuomina į žydinčių sakurų atspalvius Japonijoje. Naudojant ramias ir gyvybės teikiančias, judančias formas, pasitelkiant išskirtines medžiagas, tekstūras ir formas, pritaikant judesio idėją kai gėlė sužydi ir nuvysta, kaip ji transformuojasi. Taip užgimstantis ryšys tarp objekto ir žmogaus įgauna prasmę.
"Tekstilės gaminiai yra sukurti naudojant ne tik naujausią lankstymo ir klostymo technologiją, bet ir subtilų rankų darbą. Kolekcijoje pasikartojanti penkiakampio forma, tarsi sako, kad tai ne kasdieniam naudojimui sukurti objektai. Tikimės, kad tai suteiks ypatingų akimirkų" – sako Midori Kitamura Miyake Design Studio prezidentė.
Kolekcija namams, apjungianti Skandinavijos ir Azijos meistriškumą, priverčia sužydėti kiekvieną dieną Jūsų rutinoje. Suomijos ir Japonijos dizaino vertybės tradiciškai daug artimesnės, nei bet kurių kitų regionų. Tačiau Harri Koskinen Iittala dizaino direktorius, aiškina, kad tai tik dalis bendro tarp šių dviejų prekių ženklų, tokių idealių partnerių. "Šie du ženklai visada buvo ištikimi savo – nesenstančio dizaino ir kūrybinio mąstymo – filosofijai" sako jis. "Jie taip pat vertina tradicijas, funkcionalumą, meistriškumą bei novatoriškų medžiagų ir metodikų naudojimą kūrybiniame procese."
Issey Miyake yra pabrėžęs, kad jis save laiko ne mados, o drabužių dizaineriu. Ir Midori Kitamura, tai patvirtina apibūdindama darbo su Iittala procesą. "Nuolatinis Issey Miyake dalyvavimas moksliniuose drabužių gamybos proceso tyrimuose ir plėtroje išsikristalizavo į bendradarbiavimo projektą su Iittala", sako ji.
Naujos namų kolekcijos, sukurtos glaudžiai bendradarbiaujant dviems kūrybinėms komandoms, tikslas anot, Kitamura ir Koskinen, – padėti pasiekti harmoniją vis spartėjančiame kasdieniame 21-ojo amžiaus gyvenime. Pagrindinė kolekcijos idėja, kad kasdieniai ritualai – ypatingai sąveikoje su gražiais daiktais – gali mums padėti sulėtinti tempą ir įvertinti akimirką, paskatina mus skirti daugiau dėmesio namų aplinkai.